Ga naar de hoofdinhoud Ga naar de zoekopdracht Ga naar de hoofdnavigatie

Veelgestelde vragen

Intersport Twinsport --> Twin Sport

De naam TWIN SPORT sluit beter aan bij onze toekomstvisie en geeft ons een heldere en krachtige merkidentiteit.

We zijn trots op deze stap en kijken ernaar uit je onder de naam TWIN SPORT te blijven verwelkomen met dezelfde kwaliteit en service als altijd.

Voorheen stonden we bekend als Intersport Twinsport. 

Vanaf nu gaan we verder onder de naam: TWIN SPORT.

 Wat blijft? Onze winkels, het vertrouwde team en het uitgebreide assortiment met topmerken blijven zoals je gewend bent. Ook de service en kwaliteit blijven hetzelfde.

 Wat verandert? We hebben gekozen voor een nieuwe, frisse naam en een vernieuwde uitstraling. Hierdoor kunnen we ons eigen sportmerk sterker neerzetten. Onze naam en uitstraling zijn vernieuwd, maar de service die je kent, blijft ongewijzigd.

Onze winkels, het vertrouwde team en het uitgebreide assortiment met topmerken blijven zoals je gewend bent. Ook de service en kwaliteit blijven hetzelfde.

Nee, er verandert voor jou niets. Je kunt ons blijven bezoeken zoals altijd.

Verzending

Wij rekenen €4,99 verzendkosten. Voor bestellingen naar België rekenen wij €5,99 verzendkosten. Bestellingen worden in Duitsland afgeleverd voor een tarief van €7,50. 

Afhalen in een van onze winkels is altijd GRATIS
Voor een levering met Trunkrs rekenen wij €5,99.
Voor het versturen jouw bestelling maken wij gebruik van de diensten van PostNL. Nadat wij een bestelling verwerken en verzenden, kun je een e-mail van PostNL met daarin een Track&Trace code verwachten. Deze e-mail wordt verzonden vanuit [email protected]. Het kan gebeuren dat de Track&Trace mail in de ongewenste e-mail of spambox terecht komt. Houd dus ook deze in de gaten! 

Naast PostNL bieden wij momenteel ook de verzending via Trunkrs aan. Op werkdagen voor 23:59 uur besteld, de volgende werkdag in huis (avondlevering)! Hiervoor rekenen wij €5,99. De optie Trunkrs is alleen mogelijk als de gehele bestelling beschikbaar is ons magazijn of bij onze winkels in Hengelo en Cruquius.

Retourneren

Natuurlijk kun je een product dat je online besteld hebt naar ons retour sturen. Als je niet tevreden bent, zijn wij dat ook niet en willen wij dat zo snel mogelijk voor je gaan oplossen.

Retour sturen kan op twee manieren:
1. Terugbrengen bij een van onze winkels. Klik hier voor een overzicht van een winkel bij jouw in de buurt. 
2. Retour sturen via een PostNL Afhaalpunt. Je kan het retourlabel aanvragen via ons retourenportaal. (QR-code retourformulier of via de website naar de pagina 'retouren') De retourlabel kan je zelf uitprinten en op het pakket plakken of je scant de aanvraag dmv een QR code bij het Postnl punt, zodat zij hem ter plekke voor je uitprinten. Ook deze manier van retouren is kosteloos. LET OP: Bij retouren via Postnl wordt er altijd €4,50 aan handelingskosten ingehouden per bestelling.
Met ons retourrecht van 28 dagen heb je altijd ruim de tijd om je product terug te brengen in een van onze winkels of terug te sturen per post. Met de voorwaarde dat producten in nieuwe conditie worden geretourneerd. Dit houdt in dat producten niet beschadigd, vuil, gewassen, gewijzigd/verwisseld of gedragen zijn, dat alle labels en etiketten nog aan het product zitten en de verpakking nog in originele staat verkeerd. Gepersonaliseerde producten kunnen niet geruild of geretourneerd worden.

Je kunt het product uiteraard gewoon passen. Wij verzoeken je wel om schoenen uitsluitend binnenshuis uit te proberen.
Producten die je online hebt besteld kun je gratis retourneren in één van onze Twin Sport winkels. Vergeet niet om je aankoopbewijs mee te nemen. Een overzicht van de dichtstbijzijnde winkels in de buurt, vind je hier. Bij retouren houden wij €4,50 handelingskosten in.

Tevens heb je de mogelijkheid om het product per post retour te zenden. Dit kan je doen door de aangevraagde retourlabel op het pakket te plakken of deze te laten uitprinten bij het PostNL punt. Je retourlabel kan je aanvragen via het retourenportaal, die vind je door de QR-code te scannen op het retourformulier of naar de retouren pagina te gaan op de onze website.

Zorg ervoor dat je altijd het verzendbewijs bewaart. In ieder geval totdat je een bericht van verwerking retour hebt ontvangen.

Iedere online consument heeft het recht om de koopovereenkomst, zonder opgave van reden, binnen 28 dagen te herroepen. De herroepingsperiode begint vanaf de dag dat het (laatste) artikel van je bestelling is bezorgd. Je krijgt bij herroeping het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Indien je gebruikt maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in originele staat en verpakking aan Twinsport geretourneerd moeten worden. 

De meest eenvoudige manier om van het herroepingsrecht gebruik te maken, is door middels het retourportaal de retour aan te melden en op te sturen met een aangevraagde retourlabel. Het herroepingsrecht is niet van toepassing op gepersonaliseerde producten. 

 Gevolgen van de herroeping:

 Indien u de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die tot op dat moment zijn gedaan, inclusief leveringskosten (m.u.v. eventuele extra kosten ten gevolge van keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 28 dagen vanaf de dag dat we jouw besluit om de koopovereenkomst te ontbinden hebben ontvangen. We kunnen een restitutie achterhouden totdat we de artikelen retour hebben ontvangen of totdat we een retourbewijs hebben ontvangen, dat de goederen zijn geretourneerd, afhankelijk van wat het eerst plaatsvindt. 

 De artikelen dienen zonder onnodige vertraging aan ons te geretourneerd te worden en in ieder geval niet later dan 28 dagen vanaf de dag waarop je ons informeert dat je de koopovereenkomst wilt herroepen.

Wanneer je jouw retourzending afgeeft op een PostNL servicepunt, ontvang je een PostNL Track & Trace code waarmee je op de website van PostNL de zending kunt volgen. Wanneer wij vervolgens jouw retourzending ontvangen en verwerkt hebben, ontvangt je hierover een retourbevestiging per e-mail. Het eerste gedeelte van jouw retourzending vanaf het PostNL postkantoor tot aan ons magazijn kun je dus zelf online volgen via de website van PostNL.

Mocht je 10 werkdagen na het retourneren van de bestelling nog geen e-mail hebben ontvangen van ons, neem dan contact op met onze klantenservice, wij helpen je graag verder.

Ruilen

Producten die je online hebt besteld kun je gratis ruilen in een van onze Twin Sport winkels. Vergeet niet om je aankoopbewijs mee te nemen. Een overzicht van de dichtstbijzijnde winkels in de buurt, vind je hier.

Ruilen via PostNL kan je doen door een nieuwe bestelling te plaatsen en het/de artikel(en) die je niet wenst terug te sturen. Mochten er extra kosten gemaakt worden bij het plaatsen van een nieuwe bestelling, neem dan contact op met onze klantenservice en wij lossen dit op. Binnen 3 tot 5 werkdagen na ontvangst in ons magazijn ontvang je bericht van verwerking. Het terugbetaalde bedrag staat vervolgens binnen 1 tot 2 werkdagen terug op je rekening. 

Twin Sport neemt de retourkosten bij het leveren van een defect product of een aantoonbare vergissing voor haar rekening. Neem in het geval van een ‘ruiling’ altijd contact op met onze klantenservice (0348) 483022, zodat wij je verder kunnen helpen.

Giftcards & Tegoedbonnen

Jazeker, dit is mogelijk. In de winkelwagen staat de optie 'een promotiecode, tegoedbon of Twin Sport giftcard toevoegen'. Klik hierop en er springt een veld open waar je de 16-cijferige code op de achterzijde van de giftcard in kunt vullen. Klik vervolgens op 'Toepassen' en het bedrag van je giftcard wordt in mindering gebracht op het totaal te betalen bedrag.

Helaas is het op dit moment nog niet mogelijk om bij ons een cadeaubon of Giftcard online aan te schaffen. In de toekomst willen we deze functionaliteit graag toevoegen. Het is dus nog even geduld hebben! Voor alle mogelijkheden van de Giftcard kun je contact opnemen met onze klantenservice (0348-483022).

Jazeker, dit is mogelijk. In de winkelwagen staat de optie 'een promotiecode, tegoedbon of Twin Sport giftcard toevoegen'. Klik hierop en er springt een veld open waar je de 16-cijferige code die op de uitgegeven tegoedbon staat in kunt vullen. Klik vervolgens op 'Toepassen' en het bedrag van je tegoedbon wordt in mindering gebracht op het totaal te betalen bedrag.

Dit is mogelijk door in de winkelwagen de promotiecode in te vullen in het vakje 'code' achter de regel: 'Promotiecode of Twin Sport giftcard toevoegen'. Klik vervolgens op 'Toepassen' en de korting van de promotiecode wordt in mindering gebracht op het totaal te betalen bedrag.

Bestellen

Bij elke bestelling krijg je allereerst een orderbevestiging. Zodra wij de bestelling klaar hebben gemaakt voor verzending en hebben meegegeven aan PostNL of Trunkrs ontvang je van ons per e-mail een Track & Trace code. Hiermee kun je vervolgens op de website van PostNL de status van je bestelling volgen. Wij hanteren verzendkosten van €4,99 voor bestellingen binnen Nederland. Voor bestellingen vanuit België rekenen wij €5,99.

Wil je een factuur ontvangen van je bestelling, dan kan je dit aanvragen door te mailen naar [email protected] 

Het kan voorkomen dat de orderbevestiging in de ongewenste e-mail terecht komt. Kijk dus naast je Postvak In ook even in je ongewenste e-mail en/of spambox om te zien of de bevestiging hier toevallig terecht is gekomen. Geen orderbevestiging ontvangen, maar is het bedrag wel van je rekening afgeschreven? Neem dan even contact met ons op! 

Betalen

Je kunt bij ons betalen met iDeal, Mastercard (creditcard) en Visa (creditcard). Daarnaast bieden wij de optie op betalingen te verrichten middels Klarna (Achteraf betalen). Voor onze Belgische klanten bieden wij ook Bancontact/Mister Cash aan. Voor personen die met een 'cadeaubon' willen betalen: wij accepteren de cadeaubonnen van VVV-Giftcard, Fashioncheque en onze eigen Twin Sport Giftcard.

Wanneer je een product retourneert per post binnen de retourtermijn, zullen wij overgaan tot terugbetaling van het product.


Ook wanneer je een product retourneert in een van onze Twin Sport winkels binnen de retourtermijn, zullen wij overgaan tot terugbetaling van het product.  

In de regel zullen wij binnen 10 werkdagen na ontvangst van het geretourneerde product het aankoopbedrag terugstorten op de rekening. Indien je met een creditcard hebt betaald, dan wordt het bedrag teruggeboekt naar de creditcard waarmee je hebt betaald en zal dit te zien zijn op de eerstvolgende creditcard afschrijving.

Op retour zendingen houden wij €4,50 handelingskosten in. Dit wordt verrekend met het te ontvangen bedrag.
De VVV-cadeaubon of giftcard is een betaalmethode bij ons op de website. Deze kan worden ingeleverd in het betaalscherm, waar andere opties als iDeal, Klarna, Fasioncheque, Mastercard en Visa worden aangeboden. Er kan per bestelling een maximale waarde van €50,- worden ingeleverd.

De Fasioncheque is een betaalmethode bij ons op de website. Deze kan worden ingeleverd in het betaalscherm, waar andere opties als iDeal, Klarna, VVV-giftcard, Mastercard en Visa worden aangeboden. Per bestelling kan een maximaal bedrag van €50,- worden ingeleverd.

Betaalmethodes van Klarna

- Achteraf betalen
De algemene voorwaarden van Klarna zijn hier te vinden:

Garantie

Of je aanspraak maakt op de garantie van een product hangt af van verschillende zaken. Allereerst moet er aannemelijk gemaakt kunnen worden dat je het product in onze webshop hebt aangeschaft en wat het gekost heeft. Wij zullen dit controleren aan de hand van je pakbon/factuurnummer.


De garantietermijn van het desbetreffende product van belang, alsmede de aard van de klacht. Valt de klacht binnen de garantiebepalingen en –termijn van het product, dan zal overgegaan worden tot kosteloos herstel of vervanging van het product. Wanneer het product niet vervangen kan worden, zal het vergoed worden.

Producten die fabricage fouten bevatten kun je binnen de retourtermijn terugsturen.

Wanneer het product defect is wegens normale slijtage of door jouw aangebrachte schade dan kunnen wij dit helaas niet vergoeden. Klachten waar wij geen vergoeding voor kunnen bieden zijn:
• Normale slijtage.
• Slijtage van buitenaf.
• Door verkeerd gebruik veroorzaakte gebreken.
• Overmatige transpiratie.
• Pillen van kleding en schoenen.
• Gebreken ontstaan door wassen en/of drogen.
• Gebreken ontstaan door verkeerde maatvoering.
• Slijtage aan badkleding.
• Gebreken ontstaan door externe invloeden, bijvoorbeeld wrijving, scherpe voorwerpen of chemicaliën.
• Gebreken aan water- en winddichtheid van schoeisel of kleding, tenzij strikt vermeld in de productomschrijving in onze webshop.
• Producten die vanwege het model lichamelijke ongemakken veroorzaken, bijvoorbeeld zweten of blaren.

Klantenkaart en adresgegevens

Ben je verhuisd en wil je een adreswijziging doorgeven? Stuur een mail met je oude en nieuwe adres, naam en klantnummer naar [email protected]. Wij zullen je adres aanpassen, zodat je in het vervolg post op het juiste adres zult ontvangen.

Dit is mogelijk. Stuur een mailtje met beide klantnummers naar [email protected] en geef hierbij aan welk klantnummer als hoofdnummer moet worden gehanteerd. Wij zorgen ervoor dat de punten en nummers gekoppeld worden, mits de adresgegevens overeenkomen.
Heb je een nieuw e-mailadres en wil je dit laten wijzigen? Stuur een mail met je naam, klantnummer en nieuwe e-mailadres naar [email protected]. Wij zullen je e-mailadres aanpassen, zodat je in de toekomst al onze acties, nieuwsbrieven en meer blijft ontvangen!